
telekomunikacja
konsumenckie, międzyoperatorskie, regulacje
Prowadzenie działalności telekomunikacyjnej odbywa się w oparciu o szczególne, sektorowe wymogi prawne, które dotykają niemal każdego aspektu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Odmiennie od szeregu innych branż uregulowane zostały bowiem relacje z klientami, relacje z konkurentami, a także obowiązki względem organu regulacyjnego.
Jako Kancelaria posiadamy szerokie doświadczenie praktyczne w doradztwie związanym z Prawem telekomunikacyjnym, a także bierzemy aktywny udział w pracach nad przyszłą regulacją rynku telekomów – Prawem Komunikacji Elektronicznej.
Prawo Komunikacji Elektronicznej
- Kompleksowe dostosowanie i wdrożenie dokumentacji związane z nowym prawem
- Wsparcie w działalności hurtowej
- Uzyskiwanie dostępów do budynków i kanalizacji
Nasze dotychczasowe działania:
- Udział w pracach legislacyjnych nad Prawem Komunikacji Elektronicznej (od marca 2020 r.)
- Liczne szkolenia z zakresu PKE/EKŁE, także przygotowywane na rzecz instytucji publicznych, webinary oraz wystąpienia na branżowych konferencjach
- Wdrożenie przepisów Tarczy 3.0 (częściowa implementacja EKŁE) u kilkunastu przedsiębiorców
- Organizacja spotkań przedstawicieli branży z regulatorami (UKE, UOKIK) w celu ustalenia kierunków interpretacji przepisów Tarczy 3.0 lub omówienia postulatów do PKE
Zagadnienia abonenckie
- Przygotowanie oraz wdrożenie pełnego zakresu dokumentów abonenckich
- Doradztwo prawne w projektowaniu procesów i rozwiązań związanych obsługą abonenta (zawieranie umów na odległość, zagadnienia prezentacji ofert, narzędzie do monitorowania zużycia usługi, przenośność Internetu, obowiązki informacyjne
i inne) - Sprawy sporne z abonentami
- Reprezentacja w postępowaniach UOKIK
- Jednostronne zmiany warunków umów abonenckich (zmiany cen, wycofanie programów telewizyjnych)
Dostępy na potrzeby inwestycji
- Uzyskiwanie dostępu do budynków w celu zapewnienia w nich telekomunikacji: przygotowywanie umów jak i postępowania przed Prezesem UKE, a także obsługa tych postępowań na etapie sądowym
- Uzyskiwanie dostępu do nieruchomości, dróg publicznych, lasów, terenów kolejowych
- Przygotowywanie umów o dostępie do infrastruktury technicznej takiej jak kanalizacja kablowa, kanały technologiczne czy słupy elektroenergetyczne
- Obrona przedsiębiorców przed regulacjami UKE dotyczącymi dostępu do kanalizacji kablowej i kanalizacji telekomunikacyjnej budynku, dostępu do kabli abonenckich, stawek opłat za zakańczanie połączeń (FTR)
- Przygotowywanie, opiniowanie i naegocjacje umów integratorskich z operatorami budynkowymi, obrona interesów właścicieli nieruchomości w przypadku negocjacji z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi
Uzyskiwanie dofinansowań z funduszy publicznych i obsługa POPC
- Przygotowywanie od podstaw oraz doradztwo w przeprowadzeniu procesu wyboru wykonawcy inwestycji w projektach POPC
- Skuteczne kwestionowanie korekt finansowych nałożonych na beneficjentów
- Sporządzenie protestów od rozstrzygnięcia konkursów o wybór projektów do dofinansowania
- Przygotowywanie ofert ramowych oraz modyfikacji ofert ramowych w oparciu o warunki poszczególnych konkursów POPC, a także udział w procesie zatwierdzania ofert ramowych przez Prezesa UKE
- Pomoc w negocjowaniu umów o dostęp do sieci POPC, zarówno z perspektywy beneficjentów konkursów, jak i operatorów próbujących uzyskać dostęp
Relacje międzyoperatorskie oraz regulacja rynku
- Przygotowywanie umów oraz udział w negocjacjach w zakresie współpracy międzyoperatorskiej na warunkach komercyjnych
- Dokładna znajomość ofert regulowanych, w tym w zakresie sieci wybudowanych w programie POPC, oferty SOR Orange Polska oraz decyzji regulujących dostęp do dropów abonenckich
Inwestycje w zakresie sieci telekomunikacyjnych
- Uzyskiwanie zgód i pozwoleń potrzebnych do budowy sieci telekomunikacyjnych
- Formułowanie umów o dostępie do nieruchomości, budynków, lasów, terenów kolejowych, dróg publiczny, a także infrastruktury technicznej i telekomunikacyjnej
- Reprezentacja przed UKE i SOKiK w sprawie dostępu do nieruchomości, budynków, lasów, terenów kolejowych, dróg publiczny, a także infrastruktury technicznej i telekomunikacyjnej
- Wsparcie w wywiązywaniu się z obowiązków operatora sieci technicznej i telekomunikacyjnej, w tym także w zakresie związanym z dofinansowaniami publicznymi
Obowiązki na rzecz UKE
- Wsparcie w przygotowaniu się do spełnienia obowiązków sprawozdawczych wynikających z rozporządzenia SIIS/PIT
- Prowadzenie postępowań z zakresu dopłaty do usługi powszechnej
Regulacje OTT
- Kwalifikacja infrastruktury jako sieci komunikacji elektronicznej, w tym content delivery networks, software defined networks oraz sieci wykorzystujące protokół SIP (MPLS, SIP trunk)
- Obowiązki z zakresu radiofonii i telewizji, w tym must carry i must offer
- Relacje z przedsiębiorcami komunikacji elektronicznej pod kątem neutralność sieci
- Obowiązki na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego
- Obowiązki dostawcy usług detalicznych, w szczególności z zakresu ochrony konsumentów, ochrony danych osobowych i prywatności

nasi eksperci
zajmujący się tą tematyką

artykuły
i publikacje

Bezpieczeństwo sieci i usług – zapomniane rozporządzenie
Przedsiębiorcy telekomunikacyjni wypełniają obowiązki w zakresie bezpieczeństwa sieci i usług od dawna. Wynikają one z Prawa telekomunikacyjnego (Pt) i w większości są już dobrze znane. Należą do nich m. in. obowiązki: zapewnienia bezpieczeństwa i integralności...

Kodeks Dobrych Praktyk – nowe zasady dostępu do słupów elektroenergetycznych
Mimo wydania przez Prezesa UKE w dniu 12 lutego 2021 r. pięciu decyzji o warunkach ramowych dostępu do słupów niskiego i średniego napięcia dla pięciu OSD (ENEA Operator sp. z o. o., Stoen Operator sp. z o.o., PGE Dystrybucja S.A., Energa Operator S.A. oraz Tauron...

Zmiany w SIDUSIS
Przedsiębiorcom telekomunikacyjnym przypominamy, że od 1 czerwca br. wchodzi w życie zmiana ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, w zakresie raportowania do Ministra Cyfryzacji w Systemie Informacyjnym o Dostępie do Usług Stacjonarnego...

Ostatni moment, by przekazać dane do Punktu Informacyjnego ds. Telekomunikacji
28 lutego to dzień, który musi zapaść w pamięć każdemu podmiotowi posiadającemu infrastrukturę telekomunikacyjną. Szczególnie zatem powinien być to dzień istotny dla operatorów, którzy w głównej mierze są zobligowani do przekazywania największej liczby danych. Koniec...

kontakt
zapraszamy do kontaktu
Godziny otwarcia naszych biur od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00
tel. +48 535 656 013
sekretariat@kancelaria.media.pl
KPM ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI J.WOŹNY sp.p.
ul. Strzelecka 27/7, 61-846 Poznań
NIP: 7831841651
KRS: 0000917620