Czy wiesz, że według PKE…
Zapraszamy do śledzenia naszego nowego cyklu: „Czy wiesz, że według PKE…”, w którym regularnie będziemy publikować interesujące ciekawostki związane z Prawem Komunikacji Elektronicznej.
To doskonała okazja, by w przystępny sposób poszerzyć swoją wiedzę o aktualnych przepisach i praktykach obowiązujących w obszarze komunikacji. Zachęcamy do regularnego odwiedzania naszej strony, by być na bieżąco z najnowszymi wpisami!
… dawanie rabatów na usługi nie będzie miało już żadnego znaczenia z punktu widzenia przywiązania klienta? W przypadku zerwania umowy odszkodowanie będzie obliczane w oparciu o wartość abonamentu, a nie udzielone ulgi. Każdy powinien zadać sobie pytanie, czy sensowne jest utrzymywanie dalej wieloletnich promocji. Zwłaszcza, że UOKIK od jakiegoś czasu kwestionuje zarówno nadmierną wysokość ulg, jak i oferowanie obowiązujących latami promocji, które uważa za pozorne.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
… oprócz umowy i regulaminów, musisz przekazać klientowi także dodatkowe podsumowanie warunków umowy? Podsumowanie nie może być sporządzone dowolnie, ale musi być zgodne ze wzorem z dedykowanego rozporządzenia. Nie może być też w nim błędów albo informacji niejednoznacznych, bo jak pomylisz się na korzyść abonenta z oznaczeniem ceny lub pakietu usługi, to na takich warunkach będziesz musiał wykonać umowę.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
… żeby móc dokonać klientowi podwyżki musisz posiadać konkretne postanowienia w umowie? PKE reguluje odrębnie zasady zmiany umów terminowych i nieterminowych. Trzeba też uwzględnić wymogi i ograniczenia wyrażone przez UOKIK w szeregu wydanych do tej pory decyzji. Gra toczy się o skuteczność podwyżek i potencjalne kary. Do tego tematu warto przyłożyć się szczególnie.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
… jeżeli klient dostaje usługę o nienależytej jakości, to może bezkosztowo wypowiedzieć umowę? W niektórych przypadkach wystarczy, że jedna usługa jest złej jakości, by wypowiedziana mogła być cała umowa (nawet jeżeli obejmuje też inne usługi). W innych przypadkach można tego uniknąć. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
… żeby zawiesić usługę lub wypowiedzieć umowę klientowi, który nie płaci rachunku, trzeba przejść przez sformalizowany proces o konkretnej procedurze? Prawdopodobnie jest on bardziej skomplikowany niż ten, którego używasz teraz. Wystarczy wspomnieć, że konieczne będzie wysłanie kilku powiadomień i zachowanie sztywno ustalonych terminów między nimi.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
… jeżeli rozliczasz usługę Internetu, telefonii, poczty elektronicznej lub komunikatora w oparciu o zużycie danych, czas lub wysłane wiadomości, to musisz dostarczać konsumentowi narzędzie, w którym może on sprawdzić bieżący stan naliczanych opłat? Jeżeli usługa rozliczana jest w pakiecie (np. pakiecie minut), to użytkownik musi otrzymać powiadomienie o zbliżającym się i całkowitym wyczerpaniu takiego pakietu. Dotyczy to również usług stacjonarnych, które dziś raczej nie oferują podobnych rozwiązań.